jangan meludah ke langit sebab takut nanti bukan ludah je yg jatuh balik ke muka sendiri...malah tahi burung ikut jatuh jugak....
(tapi kadang² aku pon mcm tu...baru la bole sentap menyentap)

Wednesday, December 23, 2009

rumahku terbakar


 
ni ruang tamu umah aku...mase ni opismate aku dtg ziarah...









ni kat ruang tamu...pintu tu ke bilik...bilik aku xde pape sgt























Ari ahad 13.12.2009 tarikh malang buat aku sbb umah aku terbakar.



Mase tu aku tolong suami aku meniage kat pasar pagi berhampiran umah kitorg. pukul 9 lebih adik aku call bgtau yg umah aku tebakar. aku suruh suami aku balik cepat,aku tgu kat tmpt meniage. pastu makcik customer aku yg ade mase tu suruh aku balik gak pegi tengok umah. aku pn suruh la pakcik aku tgokkan kejap barang meniage aku.



aku berlari balik umah...bayangkan la dengan perut kosong aku berlari...sampai termuntah2.sampai kat flat aku nampak asap je yg tinggal...ramai yg menonton...pastu aku smbg lari sambil menangis...smpai kat lif ade sorng bomba tu naik sekali,aku tny la tgkt brp yg kena..die kate tgkt 14 kot...dlm ati aku mintak2 la umah aku x terlibat...keluar je lif aku tgok bomba yg lain tgh berdiri dgn ahli keluarga aku yg lain (suami,adik lelaki ngan sape lg ntah)aku dah start menangis kuat sket...kakak aku nmpk je aku,terus die terkam aku xnak bg aku pegi kat umah tu...die lak yg menangis lebih2 mcm umah die yg terbakar...



mule2 aku mcm x dpt nak terima kenyataan...aku menangis sbb terkejut,x percaye,mcm2 lg la...aku tny kenape umah aku terbakar padahal aku sebelum keluar umah dah tutup sumer suis...mase tu aku x terpikir penyebab lain selain litar pintas...rupenye org buang puntung rokok jatuh atas kain kat ampaian umah aku...kain kering lak tu so cepat la merebak...dah la aku letak toto (selimut tebal tu...) kat beranda...cepat la die marak...last2 aku terima gak la kenyataan yg rezeki aku nak duduk umah tu dah xde...walaupun sebenarnye aku menyewa je...nasib baik aku n family xde kat umah...buatnye kitorg tgh tido,x perasan umah dah terbakar,mau nye kitorg kojol dah...



tu la org kate ade hikmah disebalik sesuatu kejadian...semoga lepas ni Allah S.W.T murahkan rezeki aku dan family...insyaAllah...so sekarang ni,aku xde tmpt tinggal...aku merempat kat umah mak aku n mak mentua aku...bergilir2 la...aku pn x selesa nak susahkan org lame2...nak menyewa umah lain, takut x mampu bayar pulak sbb skrg umah mahal2 belaka...tgh cari umah yg aku bole bayar ikut kemampuan poket aku n suami je...

No comments:

Post a Comment