jangan meludah ke langit sebab takut nanti bukan ludah je yg jatuh balik ke muka sendiri...malah tahi burung ikut jatuh jugak....
(tapi kadang² aku pon mcm tu...baru la bole sentap menyentap)

Tuesday, April 20, 2010

Ragut

Semalam suami aku cerita ada kes ragut kat Jalan TAR. Memang selalu dia melepak kat sana sbb beli stok tudung nak meniaga. Kes ragut tu membabitkan seorang lelaki (melayu/indon...xtau) bermotosikal dan mangsanya ialah seorang 'aci'.

Peragut tu meragut 2 utas rantai kepunyaan aci tu sampai berdarah leher si aci. Kebetulan kejadian tu berlaku dekat dengan tempat suami aku melepak, sempat la suami aku menendang motosikal si peragut tu sampai terjatuh.

Dengan tidak membuang masa suami aku terus membelasah si peragut sampai x berdaya. Si aci tu sampai merayu kat suami aku dengan berkata  "sudah la adei (adik),sudah la adei" sbb takut melihatkan keadaan si peragut yg kena belasah tu.

Tak cukup dengan tu, sekumpulan peniaga yg berang dengan tindakan si peragut membuat onar berhampiran premis mereka datang menyambung membelasah si peragut sampai berdarah.

Tak lama kemudian, polis datang dan suruh suami aku ikut sekali ke balai utk buat repot tapi suami aku kata tak payah la. Biar si aci je yg pegi.

Aku tanya kat suami,ade wartawan tak? esok masuk suratkhabar tak? hehehe malangnya takde... Aku tanya lagi, "dahtu bangga la tu ek?" Dia jawab,"mesti la bangga dapat banteras jenayah" huhuhu... Aku pon bangga jugak la.

No comments:

Post a Comment