jangan meludah ke langit sebab takut nanti bukan ludah je yg jatuh balik ke muka sendiri...malah tahi burung ikut jatuh jugak....
(tapi kadang² aku pon mcm tu...baru la bole sentap menyentap)

Sunday, June 12, 2011

Konsert Akademi Fantasia 9 @ Akhir

      Malam tadi sebab aku pergi tolong suami meniaga, aku dapat tengok separuh jalan je konsert AF9. Mula-mula aku nak cerita pasal Azri masa persembahan lagu kedua. Start je kamera fokus kat dia,aku dah kata kat adik aku "eiii apsal la duduk atas piano tu...kan ada orang kat belakang dia". Rupanya bukan aku sorang je yang tak senang dengan gaya persembahan si Azri tapi pengkritik Ramli M.S pon sama (walaupon ayat dia lagi sedap didengar tapi masih cerita yang sama).
(gambar ambil dari google search)




Mula-mula duduk, bila dah naik syeh siap berdiri. Korang tengok pon memang tak sopan kan cara dia tu. Siapa lah yang punya idea bodoh tak sopan tu ye. Kesian Azri tak pasal-pasal aku dah kutuk dia.

     Kedua, pasal Hazama. Astro memang nampak sangat highlight  kat Hazama. Memang dah dirancang supaya Hazama lah Juara AF9 ni. Padahal nyanyi biasa-biasa je, rupa biasa-biasa jugak. Bakat pon asal boleh je. Lain lah macam Mawi (aku bukan peminat dia ok!) walaupon dia lebih kurang Hazama je tapi dia ada aura. Hazama, aku tak rasa aura dia.

   
      Si Fina dengan si Lena,  ok je. Yang tak tahan tu tengok kakak si Fina. Perasan dia lagi glamer dari adik dia yang masuk final. Cara cakap pon dah tak macam orang Melayu. Pakaian lagi la. Elok lagi pakaian si Stacey.

     Nasib baik Akademi Fantasia dah sampai penghujung. Dah takde lagi AF lepas ni (mungkin sebab takde penaja). Kalau ada pon buat semak industri je sebab yang terpilih masuk AF kebanyakannya bukan praktikkan apa yang diorang belajar. Ramai yang ke laut . Maaf la takde gambar. Malas nak cari. hehe..

No comments:

Post a Comment